Skatiname kuo daugiau vaikų užsiimti fiziškai aktyvia veikla


2023-01-16

Daugelį tūkstantmečių žmogaus egzistavimas, jo vystymasis priklausė nuo fizinio aktyvumo, nuo fizinių galių, stiprybės, ištvermės ir nuo gyvenimo būdo (PSO, 2022). Tačiau technikos progresas, spartūs ekonominiai ir socialiniai procesai apribojo žmogaus, ypač vaikų fizinį aktyvumą (Žalbaitė, 2006).

Viena iš daugelio sveikatos gerinimo strategijos krypčių, kuri reikšmingai veikia sveikatą – fizinio aktyvumo apimties didinimas. Pastarasis - tai vienas iš pagrindinių veiksnių, formuojančių žmogaus organizmą, jo funkcijas, ugdo, stiprina visas organizmo sistemas, veikia jų sudėtį ir gyvybingumą (Sallis, Prochaska ir Taylor, 2000) bei reiškiasi per įvairias aktyvias veiklas:

pav1 

1 pav. Fizinio aktyvumo formos (remiantis Physical Activity, Sport & Education, 2007)

Sistemiškas mokinių fizinis aktyvinimas, emocinė ir fizinė vaiko sveikata – vienas svarbiausių mūsų progimnazijos tikslų. Fizinio aktyvumo ir sveikos gyvensenos įgyvendinimo sistemiškumas vykdomas nuosekliai įvairių renginių, akcijų, integruotų pamokų ar kitų veiklų metu. Sveikos gyvensenos ir fizinio aktyvumo temos integruojamos į klasės valandėles, projektinę veiklą, renginius, netradicinio ugdymo dienas. Visa tai grindžia 2022 m. įgyvendinti renginiai:

#mityba

„Suvalgyk vaivorykštę“

Technologijų pamokose 5 klasių mokiniai tyrinėjo aktualius su sveika mityba susijusius klausimus. Gilino žinias apie vaisių ir daržovių teikiamą naudą organizmui, kūrė portretus. Darbo rezultatai nugulė progimnazijos valgykloje ant sienų į ekspoziciją.

Nuoroda: https://www.kristoforopro.lt/?s=Suvalgyk+vaivoryk%C5%A1t%C4%99

pav2

#holistinis sveikatos gerinimas

„Neįprastos sveikatinimosi procedūros ir terapijos“

Anglų kalbos pamokose 6 klasių mokiniai ieškojo informacijos ir rengė pranešimus apie įvairias neįprastas sveikatinimosi procedūras ir terapijas. Aprašytos tokios sveikatinimo terapijos: traukinių bėgių, judesio, delfinų, bičių ar smėlio... Darbo proceso rezultatai, mini plakatų išraiška, nugulė mokyklos erdvėse. Visi progimnazijos mokiniai galėjo pasinaudoti pateiktais sveikatinimosi patarimais, kaip be vaistų pataisyti fizinę ar emocinę sveikatą.

Nuoroda: https://www.kristoforopro.lt/?s=terapij.

pav3

„Emocinis raštingumas“

6a klasės mokiniai turėjo unikalią galimybę bendradarbiauti su MO muziejaus edukatoriais ir dalyvauti projekte „Emocinio raštingumo gerinimas per meno intervencijas”. Šioje programoje edukatoriai kvietė tyrinėti savas emocijas, pažinti įrankius, padedančius mažinti stresą per meno intervencijas.

Nuoroda: https://www.kristoforopro.lt/?s=emocinis+rastingumas

 pav4

„Emocijų kalendorius“

Progimnazijoje didelis dėmesys skiriamas socialiniam emociniam mokinių ir mokyklos darbuotojų ugdymui. Viena iš svarbiausių SEU temų – savęs stebėjimas, jausmų atpažinimas, gebėjimas juos įvardinti. Pasitelkti ir taikyti tokie metodai: emocijų kalendorius (išsirinkę iš emocijų rato sau tinkamiausią tos dienos emociją, mokiniai tai pažymi kalendoriuje), emometras (buvo pakabintas mokyklos mokytojų kambaryje. Jame pedagogai buvo kviesti „pasimatuoti“ savo dienos „temperatūrą“ ir taip įvardinti savo dienos emociją).

Nuoroda: https://www.kristoforopro.lt/?s=emociju+kalendorius

pav5

#šokiai

„Įdomioji šokio pamoka“

4a klasei šokio pamokas vedė svečias, t.y. šiuolaikinio šokio asociacijos narė, choreografė, aktorė. Mokiniai susipažino su šiuolaikinio šokio ištakomis, pagrindais, žaidė įvairius improvizacinius žaidimus, improvizavo pavieniui, porose ir grupėse, reflektavo.

Nuoroda: https://www.kristoforopro.lt/?s=idomioji+sokio+pamoka

 pav6

„Pasaulinės šokio dienos minėjimas“

Balandžio 29 d. progimnazijoje buvo minima Pasaulinė šokio diena. 1 a. fojė vyko įvairių šokių stilių pasirodymai. Žiūrovai garsiomis ovacijomis palaikė šokusius draugus. Visus sužavėjo show dance, hiphopo, pramoginių, breiko šokėjų meistriškumas. Įvairiose progimnazijos erdvėse patys mokiniai organizavo ir pristatė flashmobus. Šventės kulminacija tapo mini diskoteka  „Kaip kas moka, taip tas šoka“.

Nuoroda: https://www.kristoforopro.lt/event/pasaulines-sokio-dienos-minejimas-flashmobai-ivairiose-mokyklos-erdvese/ 

 

#sportiniai ir judrieji žaidimai

„5 klasių mokinių estafečių varžybos“

Mokykloje aidėjo emocingi mokinių šūksniai. Fizinio ugdymo mokytojai vykdė estafetės varžybas, kuriose rungtyniavo 5-tų klasių mokiniai. Mokiniai varžydamiesi sportinėse rungtyse ne tik patyrė judėjimo naudą, džiaugsmą, bendravo ir bendradarbiavo, bet ir lavino fantaziją atlikdami protines, kūrybines užduotis. Visi 5-tokai – šaunūs, sumanūs, tačiau tąkart labiausiai sekėsi 5e klasės mokiniams. Antroji vieta atiteko 5f klasei, o trečią vietą pasidalino 5d ir 5a klasė.

Nuoroda: https://www.kristoforopro.lt/5-tu-klasiu-mokiniu-estafetes-varzybos/

pav7

 

„Tarpklasinės 5–6 klasių mokinių salės futbolo varžybos“

5-6 klasių mokiniai varžėsi fizinio ugdymo mokytojų surengtose tarpklasinėse salės futbolo varžybose. Po atkaklios kovos rezultatu 2:1 laimėjo 5 b klasės vaikinų komanda. Antroji vieta atiteko 5 e klasei, o trečiąja vieta tenkinosi 6 e klasės komanda.

Nuoroda: https://www.kristoforopro.lt/?s=sales+futbolo+varzybos

pav8

 

„7–8 klasių mokinių tinklinio varžybos“

Turnyre, kuris buvo suskirstytas į du pogrupius,  jėgas išbandė net septynios 7-8 klasėse besimokančios komandos. Pirmajame pogrupyje varžėsi tik 7-tų klasių mokiniai, o antrajame, atitinkamai, 8-tokai. Tik dvi geriausios pogrupyje pasirodžiusios komandos iškovojo teisę dalyvauti finalinėse varžybose, kuriose, kaip ir tikėtasi, neapsieita be netikėtumų. Lyderiais laikytos 7-tų klasių komandos neatlaikė varžybų įtampos, todėl pirmas dvi vietas užleido vyresniesiems. Taigi, pirmąją vietą laimėjo 8 c klasė, antroji vieta atiteko 8 e klasei, o trečiąja vieta tenkinosi 7 e klasė.

Nuoroda: https://www.kristoforopro.lt/?s=+tinklinio+var%C5%BEybos

pav9

„Tarpklasinės 5–6 klasių mokinių kvadrato varžybos“

Kvadrato varžybų pirmajame pogrupyje išsiaiškinta, kad dvi pajėgiausios 5-tokų klasės (5A, 5E) iškovojo teisę varžytis finalinėse varžybose, todėl po savaitės, dėl dviejų kelialapių į finalines varžybas kovojo 6-tokai. Po atkaklios kovos išsiaiškinta, kad pajėgiausios yra 6E ir 6D ir toliau tęs kovą finale.

Finalinėse kvadrato varžybose kovojo 4-ios pajėgiausios 5-6 klasių mokinių komandos. Varžybose netrūko emocijų, susijaudinimo, bet visa tai nesutrukdė kovoti visu pajėgumu. Būta kovų, kai atotrūkį tarp komandų skirdavo tik vienas žmogus – neįtikėtina. Tačiau pastebėta, kad finalinėse varžybose geriausiai jaudulį sutvardė bei kovingumą parodė ir čempionų titulą pelnė 6E klasė. Antroji vieta atiteko 6D, o trečiąja vieta tenkinosi 5A klasė.

Nuoroda: https://www.kristoforopro.lt/?s=kvadrato+varzybos

 pav10

„Linksmosios estafetės“

Pagaliau atšilus, visi antrokai susirinko mokyklos stadione. Ten jų laukė šešių rungčių Linksmosios estafetės. Teko šokinėti maišuose, su darbinėmis pirštinėmis statyti Lego bokštus, keliauti pagalvėlėmis, tarp kelių nešti kamuolį. Nugalėtojais šį sykį buvo visi, smagiai praleidę laiką ir nekantriai laukiantys vasaros atostogų. 

Nuoroda: https://www.kristoforopro.lt/?s=linksmosios+estafetes

 pav11

„Sveikatingumo diena 2022“

Lavinamųjų dalykų mokytojų metodinė grupė progimnazijos bendruomenę pakvietė į Sveikatingumo dieną. Čia kiekvienas bendruomenės narys patyrė judėjimo džiaugsmą. Visi rado savo amžių ir gebėjimus atitinkančių veiklų. Bėgome estafetę aplink mokyklą, išbandėme rankos taiklumą mėtydami kamuoliukus į krepšį, varžėmės balionų pūtimo ir nešimo estafetėse, atlikome vikrumo ir greitumo testus, mokėmės Zumbos pagrindų su trenere Viktorija Juknevičiene, sprendėme kryžiažodžius, vaišinomės sveikais pusryčiais.

Nuoroda: https://www.kristoforopro.lt/event/sveikatingumo-diena-5-8-klasiu-mokiniams/